OSNOVNA ŠOLA MIRANA JARCA
Ipavčeva 1
1000 Ljubljana
tel. 01/280 61 00

 

ERASMUS - UČITELJI SE UČIMO, Brno, november 2024
Sreda, 02 April 2025 00:00

Sledenje na delovnem mestu – Boskovice, Brno, november 2024

Skupina pomočnikov ravnateljev bežigrajskih osnovnih šol se je udeležila sledenja na delovnem mestu, ki smo ga organizirali s pomočjo dveh šol na Moravskem: Gimnazije Boskovice (Gymnásium Boskovice) v kraju Boskovice ter Osnovne šole Pastviny (ZŠ Pastviny) v Brnu, kjer smo preživeli dva dneva. Tudi tokrat smo se odločili za trajnostni način prevoza in se na pot odpravili z manjšim avtobusom.

 

 

Najprej smo obiskali priznano Gimnazijo Boskovice, ki vključuje učence zadnjih razredov devetletne osnovne šole (nižja gimnazija) in štiriletni program gimnazije na sekundarni ravni izobraževanja.

Gimnazija Boskovice je znana po kakovostnem izobraževanju, poudarku na tujih jezikih ter aktivnem sodelovanju v mednarodnih projektih in izmenjavah. Poleg tega šola ponuja številne obšolske dejavnosti, kot so pevski zbori, športne dejavnosti in kulturne prireditve.

Šola je zelo aktivna tudi pri uvajanju sodobnih metod poučevanja in uporabi IKT pri pouku. Njihovi učenci in dijaki lahko v učilnicah še vedno vidijo in tudi preizkusijo didaktične pripomočke ter znanstvene instrumente iz preteklosti.

Sprejela nas je ravnateljica msgr. Alena Svanovská. Udeleženci smo se porazdelili po več učilnicah, kjer smo lahko hospitirali pri pouku glasbe, angleščine in kemije. Po hospitacijah nas je ravnateljica ponovno sprejela ter nam podrobneje predstavila delovanje šole in projekte, s katerimi sodelujejo v programu Erasmus. Pogovarjali smo se tudi o izzivih, s katerimi se sooča češko šolstvo. Podobno kot v Sloveniji opažajo upad ugleda učiteljskega poklica ter kadrovske težave. Gimnazija Boskovice ima izbirni postopek vpisa in jo obiskujejo učenci in dijaki, ki so med najuspešnejšimi v regiji. Zaradi tega imajo morda tudi manj težav pri zaposlovanju učiteljev, saj ti raje izberejo šolo, kjer so učenci motivirani za delo.

Zanimala nas je tudi uporaba pametnih telefonov med dijaki. Na šoli opažajo izzive, ki jih prinaša pretirana raba digitalnih tehnologij, vendar se ne zavzemajo za prepoved uporabe telefonov. Veliko energije in časa vlagajo v preventivne dejavnosti, s katerimi dijake ozaveščajo o izzivih in pametni rabi sodobne tehnologije.

Popoldne nas je upokojena profesorica angleščine popeljala po tem zanimivem kraju. Boskovice so bile v preteklosti pomembno središče judovske skupnosti. Ogledali smo judovsko četrt ts čudovito obnovljeno sinagogo.

Naslednja dva dneva smo preživeli na Osnovni šoli Pastviny v Brnu, kjer poleg običajnega javnega programa izvajajo tudi montessori program. Sprejela nas je vodja montessori pedagogike, ga. Martina Bláhová, skupaj s skupino učiteljev, ki si prizadevajo pridobiti Erasmus projekt. Doživeli smo res izjemno organizirano možnost opazovanja dela učiteljev, predvsem pa smo lahko od blizu spoznali, kako načela montessori pedagogike delujejo v praksi.

Gostujoči učitelji smo se razdelili v štiri skupine, učenci pa so nas vodili po labirintu šolskih hodnikov, tako da smo si lahko ogledali pouk tako na razredni kot predmetni stopnji. Na obeh ravneh smo spoznali razlike med klasičnim in montessori šolskim programom. Osebno me je še posebej navdušil primer, kako učenci že v nižjih razredih postopoma prevzemajo odgovornost za svoje šolsko delo. Učiteljica, pri kateri sem opazovala pouk, je poudarila, da gre za daljši proces, pri katerem je treba učence postopno in sistematično navajati na samoregulacijo lastnega učnega procesa.

Četrtkovo in petkovo popoldne smo tako preživeli večinoma v učilnicah. Po hospitacijah je sledila še razprava z učitelji, v petek pa tudi ogled šole.

V četrtek popoldne nas je ena od učiteljic, ki sicer dela z učenci s posebnimi potrebami in je hkrati tudi turistična vodnica, popeljala po ulicah Brna. Razprava se je nadaljevala tudi zvečer ob tipični moravski hrani.

V soboto smo se na poti proti Ljubljani ustavili še na gradu v vasi Lednice – posesti z gradom v neogotskem slogu, ki je uvrščena na seznam svetovne dediščine.

Obisk in spoznavanje šol na Češkem se je tako počasi zaključil. Udeleženci pa smo na dolgi poti domov še naprej analizirali videno in razmišljali, kaj bi bilo smiselno in mogoče prenesti tudi v naše učilnice.

 

Tukaj pa je še povezava do filma za več slikovitih vtisov iz izobraževalnega potepanja.

 

Bernarda Močilnik

 
(C)2010 - Osnovna šola Mirana Jarca Ljubljana - Kopiranje vsebine ali delov vsebine prepovedana - Prijava