ERASMUS - UČITELJI SE UČIMO, Valencia, oktober 2024 |
Petek, 31 Januar 2025 00:00 |
V sklopu Erasmus+ sem bila v Španiji, natančneje v Valencii, od 28. 10. do 2. 11. Prijavila sem se na program »ICT and Outdoor Teaching and Learning Programme«, kar bi lahko prevedla kot Program informacijsko-komunikacijske tehnologije ter poučevanja in učenja na prostem. Na programu nas ni bilo veliko, skupaj z mentorico le 12. Udeleženci smo prišli iz petih različnih držav: Španije, Madžarske, Hrvaške, Nemčije, Bolgarije in Slovenije. Bila sem edina učiteljica iz Slovenije, medtem ko so bile štiri učiteljice iz Nemčije, dve z Madžarske in tri iz Bolgarije. Čeprav nas je bilo malo, smo bili kulturno in starostno raznoliki ter imeli različna prepričanja in znanja o uporabi tehnologije pri poučevanju.
1. DAN Prvi dan je bil namenjen spoznavanju učiteljev ter preverjanju našega predznanja o rabi tehnologije v šoli. Naša mentorica nam je predstavila glavne značilnosti Valencie in nam iz prve roke podala informacije o najboljših restavracijah in lokacijah v mestu. Veliko novega sem izvedela tudi o njihovi zgodovini, kulturi in običajih. Valencia je že na prvi pogled mešanica različnih svetov, saj s svojim zanimivim rastjem, arhitekturo in religioznimi objekti pripoveduje zgodbo o združitvi arabskega in evropskega sveta. Poleg tega je staro mestno jedro prepleteno z novejšimi stavbami, celo s stavbami prihodnosti, kot je na primer Hemisfera. V prilogi je nekaj slik, ki sem jih zajela s svojim fotoaparatom in predstavljajo majhen vpogled v življenje prebivalcev Valencie. 2. DAN Drugi dan smo spoznali aplikaciji Padlet in Plickers ter obiskali muzej Fine Arts. Bili smo v vlogi učencev – vsak je imel svoj telefon ali tablični računalnik ter z njim fotografiral umetnine. Najprej smo uporabili aplikacijo Padlet, kjer je mentorica pripravila raznolika vprašanja, mi (učenci) pa smo s fotografijami umetnin odgovarjali nanje. Menim, da je Padlet koristna platforma za objavo slik in videoposnetkov, saj vsi sodelujoči vidijo objave vseh ter jih lahko tudi komentirajo. Naše končne rezultate si lahko ogledate tukaj: povezava do Padlet. Aplikacija Plickers je odlična za preverjanje in ocenjevanje znanja. Pogosti dvomi, ki so se pojavili med nami, so se nanašali prav na zapomnitev informacij in pridobivanje znanja preko tehnologije ter njegovo preverjanje. V Plickersu učitelji ustvarijo različne QR kode, ki so dodeljene učencem. Vsak učenec ima svojo kodo – s tem se izognemo prepisovanju oziroma goljufanju. Učenci odgovarjajo na vprašanja tako, da učitelju pokažejo QR kodo s pravilno črko, učitelj pa jih skenira in na ta način preveri znanje. 3. DAN Tretji dan smo spoznali aplikacijo Book Creator, v kateri smo ustvarili interaktivne zgodbe. Te zgodbe vključujejo fotografije (ki smo jih poskušali oblikovati s ChatGPT-jem), videoposnetke, posnetke naših glasov ipd. Na ta način lahko učitelji učbenike in besedila pretvorimo v nekaj, kar bi učencem bolj pritegnilo pozornost ter jih motiviralo za nadaljnje branje in učenje. Isti dan smo ustvarjali naloge v aplikaciji, ki mi je bila najbolj zanimiva in nova – Panoee. Ta v kombinaciji z Google Maps omogoča dobesedno »transportiranje« učencev v kraj oziroma mesto, ki jim ga želimo prikazati. Moj pogled na Valencio si lahko ogledate tukaj: povezava do Panoee. Za konec tretjega dne smo v aplikaciji EdPuzzle ustvarili naloge za učence, ki sem jih že preizkusila tudi v svojem razredu. Aplikacija omogoča hkratno pridobivanje in preverjanje znanja. Učenci si ogledajo posnetek (lahko naložen z YouTuba ali ustvarjen s strani učitelja) in med predvajanjem odgovarjajo na vprašanja. Sama sem jo uporabila za uvod v temo onesnaževanja okolja (povezava) in za preverjanje znanja o življenjskih okoljih (povezava). Za ogled posnetkov je potreben vpis v aplikacijo. 4. DAN Četrti dan smo raziskovali Valencio preko aplikacije Goosechase, ki zelo dobro združuje tehnologijo in učenje na prostem. Učitelji v aplikaciji oblikujejo različne naloge (od fotografiranja določenih stvari v okolju do opisovanja lokacij), ki jih morajo učenci opraviti v določenem času. Tudi sama sem pripravila naloge za učence, ki jih bomo izvedli v maju. Naloge so dostopne v aplikaciji Goosechase pod geslom JS48UI. Ob koncu programa smo se povezali in ugotovili, da se v različnih državah in šolskih sistemih soočamo s podobnimi izzivi. Skupaj smo zasnovali osnove za različne mednarodne projekte, v katere bi lahko v prihodnje vključili tudi svoje učence. S pomočjo tehnologije je to vsekakor mogoče. Za zdaj so to le zametki, morda pa bodo kmalu prerasli v nekaj več. |